Fixami: écht een klus voor BLMC
Je omzet stijgt als een dolle, je producten staan opgestapeld tot aan het plafond en leveranciers staan in de rij om de bestellingen af te leveren: dat was een paar jaar geleden min of meer de situatie bij e-commerce bedrijf Fixami. Ze besloten BLMC in te schakelen om hun nieuwe warehouse en de hele logistieke organisatie naar een hoger niveau te brengen.
Lees meer over deze klantcase »
Vlisco zoekt ‘niet te veel reuring’; BLMC biedt de oplossing
Vaak wordt een interim manager ingeschakeld wanneer er veranderingen, verbeteringen of vernieuwingen nodig zijn. In het geval van textielfabriek Vlisco was dat nadrukkelijk niet de opdracht. Het bedrijf loopt namelijk prima en is een grote speler op de West- en Centraal Afrikaanse textielmarkt. Maar waarom belde Vlisco’s COO Herman Pluimers dan toch met BLMC?
Lees meer over deze klantcase »
Orde scheppen in een wirwar van planten
Van marktkraam tot miljoenen bedrijf: dat is in een notendop het verhaal van bloemen- en plantengroothandel Waterdrinker in Aalsmeer. Maar wanneer die groei gepaard gaat met een onbalans in de interne structuur en een veranderende klantvraag, wordt het tijd om BLMC in te schakelen. Twee Interim Managers Logistiek scheppen orde in de wirwar van bloemen en planten.
Lees meer over deze klantcase »
Synergie tussen internationale productielocaties
Wanneer investeerder Brookfield in 2018 een belang in Schoeller Allibert neemt, wordt de strategie aangescherpt en start een nieuw managementteam. Hoewel Schoeller Allibert commercieel succesvol is, blijken er nog veel kansen te zijn om de markt slimmer te bedienen. De sleutel: meer afstemming en synergie tussen de internationale locaties.
Lees meer over de ervaring van Schoeller Alibert »
DNP Imagingcomm gereed voor groei
DNP had forse groeiaspiraties maar liep tegen de eigen grenzen aan. Door het aanpakken van de goederenflow, de logistiek, het gebouw en de planning, kan het gespecialiseerde bedrijf de groei nu aan.
Lees meer over de ervaring van DNP »
De boel rechthouden in tijden van verandering
Toen brouwerij PALM werd overgenomen door Swinkels family brewers, was er op korte termijnvervanging nodig voor de logistiek manager. Tegelijkertijd wilde de brouwer een aantal verbeterslagen doorvoeren, waaronder de invoering van een nieuw ERP-systeem. Global Logistics Manager Fred Hooft vertelt over de hectische tijd die volgde en de rol die interim manager Dick van Gend speelde om organisatie hier goed doorheen te loodsen.
Lees meer over de ervaring van PALM »
Helder als water
Voor Aquon, expert in wateronderzoek en advies, vond BLMC een interim manager Monstername en Logistiek. Toen deze de gewenste rust en efficiencyverbetering had gerealiseerd, was het tijd voor een vaste manager op deze positie. Ook zij werd door BLMC gevonden. Hoe heeft directeur Jeen Bouma dat proces ervaren? ‘Het meest opvallend en waardevol is de toename in motivatie en betrokkenheid bij de medewerkers.’
Lees meer over de opdracht bij Aquon »
“De meerwaarde van BLMC schuilt in de factoren tijd en kwaliteit”
Bavaria is een van de klanten die BLMC regelmatig inschakelt. De aanleiding voor de opdracht uit ons voorbeeld was zwangerschapsverlof. Echter was de opdracht breder dan alleen vervanging voor een periode van vijf maanden. De Brabantse bierbrouwer zocht een interim manager die ook aanbevelingen kon doen voor verbetering van de processen en inrichting van de organisatie. “De meerwaarde van BLMC schuilt in de factoren tijd en kwaliteit” volgens de Global Customer Logistics Manager van Bavaria.
Lees meer over de klantcase bij Bavaria »
Distributieproces op de rit
Door toenemende vraag naar een nieuw product verloor Florensis volledige grip op het distributieproces. Klanten kregen onvolledige zendingen, ontvingen producten die ze niet besteld hadden of waarvan de kwaliteit door vertraging onderweg sterk te wensen overliet. Onze huidige directeur interim management, Sjaak Lekkerkerker, heeft het distributieproces weer onder controle gebracht.