Interim Manager Planning

Wij zijn op zoek naar de beste Interim Managers Planning die zich willen aansluiten bij de BLMC Interim Community (BIC).

Meld je aan voor onze community

Wat ga je doen?

Als Interim Manager Planning sta je in het centrum van de stroom van goederen en informatie. Je kunt het hele speelveld overzien, alle belangen tegen elkaar afwegen en met iedereen die een rol speelt in het proces communiceren. Maar voordat het zover is, zoek je allereerst het antwoord op de vraag waar een bedrijf naartoe wil. Hoe ziet de toekomst eruit? Wat wil men realiseren, wanneer en waar?

Daarna ga je de vloer op, duik je in de cijfers en onderzoek je hoe er precies gewerkt wordt en waarom. Als Interim Manager Planning weet je welke informatie je nodig hebt (en welke niet), waar je die cijfers kunt achterhalen en hoe je data op de juiste manier inzet in je proces.

Je kunt bovendien snel schakelen en houdt het hoofd koel in stressvolle situaties. Een goede Interim Manager Planning is ook niet bang om onaangename beslissingen te nemen of voor te stellen, als het bedrijf daar baat bij heeft. Dat vergt uiteraard een nieuwsgierige en kritische houding.

Wat verwachten wij van een Interim Manager Planning?

Een Interim Manager Planning die deel uitmaakt van de BLMC-community:

  • is zich bewust van de impact van planning op de hele bedrijfsvoering en kan de bijbehorende verantwoordelijkheid dragen.
  • kan veranderingen succesvol begeleiden en implementeren.
  • beschikt over up-to-date vakkennis en heeft de drive zich steeds verder te ontwikkelen.
  • werkt gestructureerd en is een uitstekende planner.
  • kan mensen aansturen, motiveren en overtuigen.
  • spreekt zowel de taal van de werkvloer als die van de directie.
  • weet hoe je het respect en vertrouwen wint van werknemers in verschillende lagen van de organisatie.

Het profiel van een Interim Manager Planning:

  • Je hebt een relevante opleiding op HBO- of WO-niveau en minimaal 8-10 jaar ervaring in dit vakgebied.
  • Je hebt ruime ervaring met het optimaliseren van bedrijfsprocessen.
  • Je hebt een sterk analytisch denkvermogen.
  • Je bent expert op het gebied van Lean en interne bedrijfsprocessen.
  • Je hebt een scherpe helicopterview.
  • Je bent sterk resultaat- en klantgericht.
  • Je hebt goede samenwerkingsvaardigheden en uitstekende communicatie-skills.

De BLMC Interim Community

De community is een groep van 50 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten niet alleen Interim Managers Planning, maar ook specialisten op het gebied van supply chain, operations, productie, logistiek en projectmanagement.

Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.

De training wordt gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Interim Directeur bij BLMC. Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim managers bij onze klanten.

Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.

Over BLMC

BLMC is een interim management- en consultancybureau dat gespecialiseerd is in supply chain management, logistiek, operations en productie. Door meer dan 20 jaar ervaring in het vakgebied en met onze community van 50 interim professionals hebben we een beproefde en bewezen interim aanpak ontwikkeld.

Soorten opdrachten voor Interim Managers Planning

  • Het optimaliseren en implementeren van planningsprocessen binnen distributiecentra (nationaal en internationaal).
  • Het opzetten en uitrollen van een (logistieke) roadmap en de herinrichting van de (fysieke) logistieke processen.
  • Het optimaliseren van logistieke processen, het maken en interpreteren van de forecastplanningen en deze omzetten naar efficiënte resourceplanningen.
  • Specialistische projecten zoals het implementeren van een ERP-systeem.
  • Capaciteitsmanagement voor als er tijdelijk extra capaciteit nodig is in verband met drukte of wanneer een vacature op korte termijn ingevuld moet worden.

Onze belofte

Wij doen er alles aan om jou als interim manager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.

De belofte naar onze klanten is:

  • Wij leveren interim professionals, geen cv’s.
  • Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim professional.
  • Onze interim professional krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere interim collega’s.

Aanmelden als Interim Manager Planning

Ben jij:

  • een ervaren Interim Manager Planning met goede leiderschap- en verandervaardigheden?
  • net zo gedreven als wij om iedere opdracht tot een succesvol einde te brengen?
  • nooit uitgeleerd en wil je iedere dag een beetje beter worden?
  • bereid om te investeren in kennisdeling met andere collega-interim managers?

En wil je werken voor opdrachtgevers zoals Bavaria, Action, PALM, Florensis, Intergamma, Orangina Schweppes, Perfetti van Melle, Post NL, TomTom en Sligro?

Meld je aan voor onze community

Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit op een van onze bijeenkomsten om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC.