Laatste kans! ‘Gratis hulp en advies’-actie

Al weer twee weken geleden zijn we in het kader van de coronacrisis gestart met onze ‘gratis hulp en advies-actie’. En dat hebben we geweten. Naast de vele vragen van supply chain, productie, logistiek en operations professionals die we hebben mogen beantwoorden, hebben diverse ‘thougt leaders’ hun hulp aangeboden. Zo heeft Martijn Lofvers van Supply Chain Magazine zijn kanalen ingezet om de boodschap te verspreiden en heeft Hans Damen, brigadegeneraal buitendienst, zijn hulp aangeboden. Ook hebben veel zelfstandig werkende interim en supply chain professionals zich spontaan aangesloten bij onze actie. Iedereen heel erg bedankt hiervoor!

Vanwege de grote animo voor deze actie verlengen we deze tot en met vrijdag 10 april.

Laatste kans dus om uw vraagstuk in te sturen!

Vraagstuk insturen »

We kregen meermaals de vraag of onze ‘gratis hulp en advies’ ook geldt voor non-profit, overheid en NGO. ”Ja natuurlijk” zeggen wij dan, ”kom maar op!”. BLMC heeft in het verleden juist veel ervaring opgedaan in de gezondheidszorg en zoals ondertussen iedereen weet hangt alles samen met logistiek en supply chain. Maak gebruik van een enorm expertise netwerk en niet commerciële partijen; maak van de nood een deugd en doe uw voordeel.

Waarvoor en in welke situaties kunt u terecht?

Hieronder enkele voorbeelden van vraagstukken waarvoor u bij ons aan het juiste adres bent:

Bevoorradingsketens van allerlei bedrijven en organisaties staan juist nu zwaar onder druk. De ene supply chain, keten, moet snel opschalen en de volumes vliegen omhoog terwijl de andere supply chain in elkaar stort omdat de vraag drastisch afneemt. En of je nu moet opschalen of afschalen, dit heeft altijd enorme gevolgen voor de supply chain. Wij helpen met analyses, advies en nieuwe structuur.

Voor de inkoop van grondstoffen. Partijen die niet kunnen leveren, die niet willen leveren mits je een extreme prijs betaald, die zeggen te leveren maar niet of te laat leveren. Voor transport, volledige internationale transportnetwerken komen stil te liggen, en hoe ga je hier mee om? Voor voorraden die omhoog schieten of juist in een meer dan gemiddeld tempo afnemen omdat de vraag extreem hoog is. Voor productie. Misschien moet er nu wel in extreem kleine batches geproduceerd worden of juist niet. In essentie is het de vraag hoe ik juist nu mijn productiecapaciteit optimaal inzet en benut.

Voor processen. Veel bedrijven zijn nog niet gewend aan S&OP processen en bedrijfsprocessen over afdelingen, silo’s en bedrijven heen. Als processen nog niet compleet zijn ingebed storten ze ineen als de druk toeneemt. Want als de druk oploopt, stort alles wat niet gedragen wordt door de organisatie (breed) en niet tot automatismen behoort, in elkaar. Mensen grijpen terug op oude patronen terwijl juist nu het bredere plaatje, integraal denken, doen en samenwerken cruciaal is.

Voor vraagvoorspelling. Forecastmodellen worden veelal gevoed met historische data. Helaas, dat werkt nu even niet. En straks na de crisis ook niet trouwens. Hoe ga je daar mee om? Wat zijn de factoren waar je wel rekening mee kunt (moet) houden?

Voor strategie. Hoe maken we onze supply chains ‘toekomstbestendig’, wellicht gaan we vaker te maken krijgen met dit soort scenario’s. En als er nu verloren wordt op flexibiliteit, hoe kunnen we onze wendbaarheid verbeteren?

En last but not least: de mensen. Nu houden we het allemaal nog wel vol met elkaar maar naarmate dit langer gaat duren, hoe houden we mensen gemotiveerd, hoe houden we ze betrokken en overeind zodat we met z’n allen deze scherpe bocht doorkomen?

Zo maar een greep uit de vraagstukken die u nu kunt bespreken met ons netwerk van professionals.

Stuur uw vraagstuk in »

Tijdelijk aanbod gratis advies en ondersteuning

1. Quick scan
Afhankelijk van uw vraag ontvangt u een quick scan die u online kunt invullen. Doel hiervan is de situatie verder te onderzoeken en te analyseren.

2. Specialist
Intern bespreken wij uw vraagstuk en brengen u vervolgens in contact met de juiste professional. Onze nog steeds groeiende community van ruim vijftig professionals en consultants staat voor u klaar.

3. Actieplan
We stellen een actieplan op en ondersteunen u gratis met raad en daad bij de uitvoering van de geadviseerde acties. We maken afspraken over het type en de periode van gratis dienstverlening.

Stuur uw vraagstuk in »

Klik hierboven om contact op te nemen of bel!

Sjaak Lekkerkerker, 06 12 16 32 86
Michel van Buren,  06 18 81 30 50
Paul Busé, 06 49 35 64 14

Gerelateerde nieuwsberichten

We raken niet uitgepraat over het vak interim management. Want het is een vak, zeker als het gaat om veranderopdrachten. Hoe kan het dan, dat steeds vaker de afdeling Inkoop verantwoordelijk is voor de selectie van interim managers, die toch moeten beschikken over specialistische vakkennis en bijzondere persoonlijke kenmerken? En welke rol kan een bureau daarbij spelen?