Wie wordt Supply Chain Director Nederland 2021?

BLMC organiseert samen met Supply Chain Media en Inspired-Search voor het eerst de verkiezing van de Supply Chain Director Nederland. Op 17 juni maken we de Top 26 bekend en wordt onthuld wie de Supply Chain Director Nederland 2021 is.

Volg de uitreiking live!

Tijdens de uitreiking vanaf 16.30 uur gaan sprekers van Supply Chain Magazine, Inspired-Search en onze BLMC business partner Edwin Steenbrink in op de vraag: wat maakt iemand een succesvolle supply chain director? Edwin focust daarbij vooral op de financiële aspecten. Tot slot wordt de Top 26 onthuld en maken we de winnaar bekend.

Meld je aan voor de live uitreiking

Let op: de uitreiking is onderdeel van een ander evenement dat al om 14.00 uur begint (dat zie je ook in de bevestiging). Je kunt om 16.30 uur aanhaken voor de uitreiking.

Top 26 SCM Directors Nederland

De verkiezing start met een longlist van Supply Chain Directors die gevestigd zijn in Nederland, Nederlandssprekend zijn en sinds 1 januari 2020 of eerder in vaste dienst werken als supply chain director binnen een bedrijf met een jaaromzet van minimaal 50 miljoen euro.

Daarnaast is er door de kernjury (Martijn Lofvers van Supply Chain Media, Oskar Verkamman van Inspired-Search en Michel van Buren van BLMC) een eerste selectie gemaakt op basis van de supply chain volwassenheid van de bedrijven en de kwaliteit en zichtbaarheid van de supply chain directors. Deze kandidaten zijn persoonlijk benaderd om aanvullende informatie te geven. Op basis daarvan stelt de organisatie de Top 26 samen.

Vier selectiecriteria voor finalisten

Om tot de vijf finalisten te komen, worden de kandidaten op vier criteria beoordeeld.

1. Financiële prestaties

Effectieve en efficiënte supply chains hebben een positief effect op zowel kostenreductie als waardecreatie binnen bedrijven en ketens. Anders gezegd: hoe beter de supply chain, hoe beter de cijfers. Daarom maken we een beknopte financiële supply chain analyse van de bedrijven waar de kandidaten werkzaam zijn. Deze analyse wordt gemaakt door BLMC en telt voor 30% mee.

2. Kwalitatieve informatie

Ook kwalitatieve aspecten spelen een belangrijk rol in de verkiezing. We beoordelen de kandidaten op hun ‘span of control’ en op de complexiteit en volwassenheid van hun supply chain. Inspired-Search voert dit onderdeel uit en het telt voor 30% mee.

3. Zichtbaarheid

Een supply chain directeur moet bruggen bouwen en verbindingen maken, zowel binnen als buiten de organisatie. Het derde onderdeel betreft daarom de persoonlijke zichtbaarheid van de supply chain directeur in de vorm van gepubliceerde interviews, publieke presentaties, gastcolleges en activiteit op zakelijke sociale media. Supply Chain Media voert dit onderdeel uit, dat meetelt voor 20%.

4. Peer voting

Tot slot krijgen de kandidaten een kwalitatieve beoordeling door juryleden, professoren en deelnemers die in de afgelopen jaren betrokken zijn geweest bij de verkiezing van de supply chain professional of the year (20%).