Hoevelaken, maart 2017 – In navolging op de lancering van Solventure NL en de benoeming van Paul Busé als directeur recruitment, benoemt BLMC nu Sjaak Lekkerkerker als directeur interim management. Sjaak Lekkerkerker wordt volledig verantwoordelijk voor alle interim activiteiten van BLMC. Michel van Buren, algemeen directeur legt uit: ‘De benoeming van een directeur interim management is een logisch gevolg van de strategische keuzes die BLMC het afgelopen jaar gemaakt heeft. Iedere business unit heeft nu zijn eigen onderscheidende aanpak in de markt, team en directeur. De combinatie die BLMC aanbiedt te weten interim management en recruitment aan de ene kant en supply chain optimalisatie aan de andere kant is uniek in de markt en wordt door opdrachtgevers als bijzonder prettig ervaren’.

Door de benoeming van Sjaak Lekkerkerker krijgt interim management de aandacht die zij verdient en waarborgt BLMC de kwaliteit richting de opdrachtgevers. Interim managers van BLMC kunnen ingezet worden als tijdelijke capaciteit, maar vooral voor het realiseren van verbeteringen en veranderingen binnen organisaties in supply chain, operations en logistiek. Belangrijk onderdeel is de begeleiding van de interim managers tijdens de uitvoering van een project. Sjaak is, mede door zijn jarenlange ervaring als interim manager, de aangewezen man om dit te doen.

BLMC is meer dan vijftien jaar actief op het gebied van interim management en streeft er niet naar om de grootste speler te zijn, maar wel de beste. Haar interim professionals worden daarom aan een streng selectieproces onderworpen voordat zij worden toegelaten tot het team van interim professionalsop het gebied van supply chain, operations en logistiek. Daarnaast volgen de interim managers op maandelijkse basis diverse toegepaste trainingen onder de supervisie van Prof. Dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode. De combinatie van selectie, training en de focus op supply chain, operations en logistiek, maakt BLMC tot een unieke speler op de Nederlandse markt voor interim management.

Sjaak kent de interim wereld bijzonder goed. Hij is zelf jaren lang actief geweest als interim manager en heeft succesvolle projecten afgerond bij onder andere bij Neckermann, Intergamma, Florenis en Gezondheidscentrum Diemen-Noord. Als geen ander ziet hij welke man of vrouw het beste bij de klus past.

Sjaak zelf ziet uit naar zijn nieuwe functie: ‘Ik beschouw het als een bijzonder eervolle uitdaging! Aan opdrachtgevers een serie CV’s voorleggen kan iedereen. Mijn doel is om, door de inzet van interim managers, oplossingen te bieden die organisaties echt verder helpen. De interim managers van BLMC ken ik persoonlijk, ze hebben een vracht aan ervaring en worden gecoacht en opgeleid. Een perfecte match tussen opdrachtgever en interim manager, een gestructureerde aanpak op basis van wetenschappelijk inzicht én intensieve ondersteuning zorgen er uiteindelijk voor dat een organisatie echt vooruit komt. Als dat lukt, geeft dat een enorme kick!’

Michel van Buren, die voorheen verantwoordelijk was voor de interim activiteiten, gaat zich volledig richten op de verdere uitbouw van de supply chain optimalisatie activiteiten van BLMC en de activiteiten van Solventure NL op het gebied van sales & operations planning.

Heeft u vragen? Of wilt u contact over het inzetten van een interim manager voor uw organisatie? Sjaak staat klaar om al uw vragen te beantwoorden: slekkerkerker@blmc.nl of 06-1216 3286