Interim Supply Chain Directeur

Wij zijn continu op zoek naar de beste Interim Supply Chain Directeur die zich willen aansluiten bij de BLMC Interim Community (BIC).

Meld je aan voor onze community

Een Interim Supply Chain Directeur moet in staat zijn om:

  • Veranderingen en verbeteringen succesvol te begeleiden en te implementeren.
  • De processen en samenwerking met leveranciers en klanten te verbeteren met als doel om de toegevoegde waarde in de keten te vergroten.
  • De verantwoordelijkheid te dragen voor de ontwikkeling en uitvoering van de supply chain strategie die is afgeleid van de bedrijfsstrategie.
  • Het spanningsveld tussen de financiële waarde van de organisatie en de klantwaarde die de organisatie levert te begrijpen. Op basis van dit inzicht dient hij keuzes te maken in de stappen die nodig zijn om de supply chain strategie te realiseren en de klantwaarde te vergroten.
  • Om op organisatieniveau te streven naar integraliteit en continue verbetering. Met deze integraliteit vervagen silo’s en functionele grenzen, zodat de organisatie als eenheid opereert en weloverwogen beslissingen neemt. Daarnaast is continue verbetering onderdeel van zijn filosofie. Met zijn leiderschapskwaliteiten is hij in staat om deze mentaliteitskwestie onderdeel te maken van de cultuur.

Het profiel van een Interim Supply Chain Directeur:

  • Heeft de vaardigheden om een verandertraject op te zetten en succesvol uit te voeren.
  • Hanteert een planmatige aanpak en maakt gebruik van wetenschappelijk bewezen verandermodellen om de gewenste gedrags- en cultuurverandering te realiseren.
  • Heeft een HBO- of academische opleiding in logistiek, supply chain, bedrijfskunde of een vergelijkbare opleiding. Hij beschikt over minimaal vijftien jaar aantoonbare ervaring in supply chain management.
  • Is analytisch sterk en kan snel verbanden leggen.
  • Is resultaatgericht, heeft een proactieve instelling en beschikt over financieel en commercieel bewustzijn.
  • Is in staat om, afhankelijk van de context, meerdere leiderschapsstijlen te hanteren, te weten directief, inspirerend, coachend en participatief leiderschap.
  • Beschikt over ruime kennis van en ervaring met projectmanagement en verandermanagement.

De BLMC Interim Community

De community is een groep van 50 interim professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten niet alleen Interim Supply Chain Directeuren, maar ook specialisten op het gebied van logistiek, operations, productie, planning en projectmanagement.

Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.

De training wordt gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Interim Directeur bij BLMC. Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim managers bij onze klanten.

Voordat we aan een opdracht beginnen voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor een type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.

Over BLMC

BLMC is een interim management- en consultancybureau dat gespecialiseerd in supply chain management, logistiek, operations en productie. Door meer dan 20 jaar ervaring in het vakgebied en met onze community van 50 interim professionals hebben we een beproefde en bewezen interim aanpak ontwikkeld.

Soorten opdrachten voor Interim Supply Chain Directeuren

  • Het ontwerpen en uitvoeren van veranderprogramma’s.
  • Leidinggeven aan verbeterprojecten zoals het verbeteren van de efficiency.
  • Specialistische projecten zoals het implementeren van een ERP-systeem.
  • Capaciteitsmanagement voor als er tijdelijk extra capaciteit nodig is in verband met drukte of wanneer een vacature op korte termijn ingevuld moet worden.

Onze belofte

Wij doen er alles aan om jou als interim manager maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.

De belofte naar onze klanten is:

  • Wij leveren interim professionals, geen cv’s.
  • Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim professional.
  • Onze interim professional krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere interim collega’s.

Aanmelden als Interim Supply Chain Directeur

Ben jij:

  • Een ervaren Interim Supply Chain Directeur met goede leiderschap- en verandervaardigheden?
  • Net zo gedreven als wij om iedere opdracht tot een succesvol einde te brengen?
  • Nooit uitgeleerd en wil je iedere dag een beetje beter worden?
  • Bereid om te investeren in kennisdeling met andere collega interim managers?

En wil je werken voor opdrachtgevers zoals Bavaria, Action, PALM, Florensis, Intergamma, Orangina Schweppes, Perfetti van Melle, Post NL, TomTom en Sligro?

Meld je dan aan voor onze community

Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit op een van onze bijeenkomsten om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC.