Interim Manager Sales & Operations Planning

Wij zijn op zoek naar de beste Interim & Project Managers Sales & Operations Planning.

BLMC is gespecialiseerd in supply chain management. Een belangrijk onderdeel daarvan is natuurlijk planning en dan in het bijzonder sales & operations planning. Continue voeren wij projecten uit op het gebied van sales & operations planning en zijn interim managers S&OP bij onze opdrachtgevers actief om de organisatie en de planning tijdelijk te versterken.

Wat verwachten wij van een interim of project manager S&OP?

Of het nu gaat om demand- of supply planning, je kent het domein van S&OP door en door. Je weet welke uitdagingen een organisatie tegenkomt bij het opzetten of verbeteren van de sales & operations planning. Je bent gewend op tijdelijke basis een organisatie te versterken of je bent gewend een project op het gebied van sales & operations planning op te zetten en uit te voeren, uiteraard in nauw overleg met de opdrachtgever.

Wat ga je doen?

Als interim of project manager sales & operations bepaal je eerst wat het huidige volwassenheidsniveau van het S&OP-proces is. Daarna stel je je plan op en ga je stap voor stap het proces verbeteren. Data, systemen, processen, overlegstructuren, calculaties, rapportages, noem maar, het komt allemaal aan bod. En natuurlijk neem je de mensen mee bij alles wat je doet.

Wat verwachten wij van een Interim- of Project Manager S&OP?

Een interim of project manager S&OP die deel uitmaakt van de BLMC-community:

  • Is zich bewust van de impact van planning op de hele bedrijfsvoering en kan de bijbehorende verantwoordelijkheid dragen.
  • Kan veranderingen succesvol begeleiden en implementeren.
  • Beschikt over up-to-date vakkennis en heeft de drive zich steeds verder te ontwikkelen.
  • Werkt gestructureerd en is een uitstekende S&OP manager.
  • Kan mensen aansturen, motiveren en overtuigen.
  • Spreekt zowel de taal van de werkvloer als die van de directie.
  • Weet hoe je het respect en vertrouwen wint van werknemers in verschillende lagen van de organisatie.

Het profiel van een Interim- of Project Manager S&OP:

  • Je hebt een relevante opleiding op HBO- of WO-niveau en minimaal 8-10 jaar ervaring in dit vakgebied.
  • Je hebt ruime ervaring op het gebied van sales & operations planning bij voorkeur in de wereld van productie en handel Je hebt ruime ervaring met het optimaliseren van bedrijfsprocessen.
  • Je hebt een sterk analytisch denkvermogen.
  • Je bent expert op het gebied van Lean en interne bedrijfsprocessen.
  • Je hebt een scherpe helicopterview.
  • Je bent sterk resultaat- en klantgericht.
  • Je hebt goede samenwerkingsvaardigheden en uitstekende communicatie-skills.

De BLMC Interim Community

De community is een groep van 50 interim & project management professionals die voorrang krijgen bij onze opdrachten. In de community zitten niet alleen S&OP professionals, maar ook specialisten op het gebied van supply chain, operations, productie, logistiek en projectmanagement.

Ons doel is dat jij voorloper blijft in het vakgebied en dat we gezamenlijk opdrachten tot een succes afronden. Dat doen we door één keer per maand bij elkaar te komen om getraind te worden, te reflecteren, te sparren en kennis te delen.

De training wordt onder andere gegeven door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode en de praktijktraining door Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim & Project Management bij BLMC. Sjaak leidt de community en ondersteunt jou tijdens je opdracht. Hij heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim en project professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan. Inmiddels heeft hij 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim & project managers bij onze klanten.

Voordat we aan een opdracht beginnen, voeren we een organisatieanalyse uit om te kijken wat voor type persoon geschikt is bij de organisatie. Zo zorgen wij ervoor dat je alleen terecht komt bij organisaties waar jouw karaktereigenschappen en sterktes bij aansluiten.

Soorten opdrachten voor Interim- en Project Managers S&OP

  • Het optimaliseren en implementeren van planningsprocessen binnen demand, supply S&OP, IBP, transport en voorraadbeheer.
  • Het opzetten en uitrollen van een planningsroadmap en de herinrichting van de (fysieke) planningsprocessen.
  • Het optimaliseren van planningsprocessen, het maken en interpreteren van de demandplanningen en deze omzetten naar efficiënte resourceplanningen.
  • Specialistische projecten zoals het implementeren van een planningsysteem of onderdelen daarvan.
  • Capaciteitsmanagement voor als er tijdelijk extra capaciteit nodig is in verband met drukte of wanneer een vacature op korte termijn ingevuld moet worden.

Over BLMC

BLMC helpt organisaties, supply chains en onderdelen daarvan te transformeren naar succes door hen te helpen bij het bedenken én implementeren van praktisch haalbare supply chain oplossingen. Dat doen we door:

  • Consultancy: analyse en advies om het verbeterpotentieel inzichtelijk te maken.
  • Project management: het implementeren van het verbeterpotentieel.
  • Interim management: tijdelijk specialistische kennis en ervaring of extra capaciteit.

Onze belofte naar jou

Wij doen er alles aan om jou als interim manager, project manager of consultant maximaal te ondersteunen in je opdracht. Gezamenlijk zorgen we ervoor dat het vraagstuk wordt ontrafeld en er een blijvend verbeterde situatie ontstaat bij onze klanten.

De belofte naar onze klanten

  • Wij leveren interim, project professionals en consultants, geen cv’s.
  • Binnen 24 uur aan tafel met de meest geschikte interim- en project professional.
  • Onze interim- en project professional krijgen maximale ondersteuning door ons en van andere collega’s.

Ben jij:

  • Een ervaren Interim Manager Planning met goede leiderschap- en verandervaardigheden?
  • Net zo gedreven als wij om iedere opdracht tot een succesvol einde te brengen?
  • Nooit uitgeleerd en wil je iedere dag een beetje beter worden?
  • Bereid om te investeren in kennisdeling met andere collega-interim managers?

En wil je werken voor opdrachtgevers zoals Bavaria, Action, PALM, Florensis, Intergamma, Orangina Schweppes, Perfetti van Melle, Post NL, TomTom en Sligro?

Laat dan je CV achter

Na je aanmelding beoordelen wij of je beschikt over de competenties die passen bij ons portfolio. Als dit het geval is nodig we je uit om nader kennis te maken en te bepalen of jouw persoonlijkheid en drijfveren passen binnen de ambities van BLMC.