Verstoringen in uw processen?
Of niet de noodzakelijke expertise beschikbaar?

NEEM CONTACT OP

Direct de meest geschikte interim professional aan de slag.

20 jaar

ervaring met interim management in operations, productie, supply chain en logistiek

50+

ervaren en betrouwbare interim professionals die maandelijkse training en reflectie krijgen

In 24 uur

zit u aan tafel met een interim professional met de juiste kennis, ervaring en persoonlijkheid

Deskundige ondersteuning nodig?

Speelt er een acuut probleem binnen operations, productie, supply chain of logistiek in uw organisatie waardoor de dagelijkse operatie in gevaar komt? Of worstelt u met vraagstukken op het gebied van proces- en innovatieprojecten, transformatie en implementatie of kunt u op dit moment de juiste vaste professional nog niet aannemen?

Het is niet ondenkbaar dat in zulke situaties de werkdruk oploopt, medewerkers gefrustreerd raken en het bedrijf achter gaat lopen op de planning. Met als gevolg dat klanten ontevreden raken, de omzet terugloopt, de groei stagneert en kosten oplopen.

Het snel en adequaat oplossen van het acute probleem is van groot belang omdat het anders de verdere voortgang van de operatie en de continuïteit van de organisatie kan verstoren.

Bij BLMC hebben we door meer dan 20 jaar ervaring in het vakgebied en met onze community van ruim 50 interim professionals een beproefde en bewezen interim aanpak ontwikkeld.

Het doel is veelal het snel verbeteren van de operatie of een snelle en tijdelijke invulling van een specialisme dat u zelf niet in huis heeft.

Zo kan uw organisatie zich weer richten op de dagelijkse operatie met een blijvend efficiënt proces en een effectievere samenwerking.

Onze belofte, uw zekerheid:

  • Wij leveren interim professionals, geen cv’s.
  • Als enige bureau in de Benelux hebben wij een vaste kern van 50 ervaren interim professionals, die we door en door kennen, begeleiden en bij blijven scholen.
  • Binnen 24 uur zit u aan tafel met de meest geschikte interim professional.
  • Het probleem wordt verholpen en er ontstaat een blijvend verbeterde situatie binnen de organisatie.

Optimale begeleiding

Sjaak Lekkerkerker, Directeur Interim Management en uw contactpersoon, heeft zelf meer dan 20 jaar ervaring als interim professional en heeft een uitgebreide reeks van verander- en verbetertrajecten op zijn naam staan.

Inmiddels heeft hij alweer 10 jaar ervaring met het selecteren, plaatsen en begeleiden van interim professionals bij bedrijven die hun succes ontlenen aan een sterke focus op operations, logistiek en efficiënte productie. Dat maakt hem als geen ander in staat om snel te bepalen welke expertise en persoonlijkheid er nodig zijn in uw specifieke situatie.

Daarbij komt zijn ervaring ideaal van pas bij de begeleiding tijdens de uitvoering van de opdracht.

Sjaak Lekkerkerker
Directeur Interim Management

neem contact op en ontvang binnen 24 uur een voorstel

Zo gaan we te werk


De combinatie van bedrijfsanalyse, selectie, training en onze specialisatie in operations, productie, supply chain en logistiek maken ons tot een unieke speler op de Nederlandse markt voor interim management. Het vraagstuk wordt ontrafeld en er ontstaat een blijvend verbeterde situatie binnen de organisatie.


1. Organisatieanalyse

Bij het maken van de beste match gaat het niet alleen om de gevraagde kennis of ervaring. Wetenschap en praktijk wijzen uit dat een opdracht pas echt helemaal slaagt als de voorgestelde interim professional past bij de bedrijfscultuur en het type opdracht. Daarom start onze aanpak met het eenduidig krijgen en aanscherpen van de opdracht en van uw wensen. In gesprek met u analyseert Sjaak uw vraagstuk en organisatie. Daarbij besteedt hij veel aandacht aan aspecten als cultuur, teamsamenstelling, huidige strategie, invloedsgebieden, mogelijke knelpunten en doelstellingen.

Icons made by <a href="https://www.flaticon.com/authors/freepik" title="Freepik">Freepik</a> from <a href="https://www.flaticon.com/" title="Flaticon"> www.flaticon.com</a>

2. Geschikte interim professional

Op basis van de analyse bepalen we welke interim professional het meest geschikt is om de opdracht in uw organisatie uit te voeren. Dankzij jarenlange ervaring en een groot netwerk hebben we een sterke interim community opgebouwd met 50 van de beste interim professionals op het gebied van operations, productie, supply chain, logistiek, inkoop en customer service.

3. Selectieproces

In onze community werken we alleen met professionals, die we door en door kennen. Daardoor zijn we in staat om binnen 1 dag de juiste persoon aan te leveren. U wordt binnen 24 uur voorgesteld aan de meest geschikte interim professional voor uw opdracht.

Voordat een interim manager aan de community wordt toegevoegd moet deze voldoen aan een aantal kenmerken. Naast harde eisen op het gebied van kennis en ervaring kijken we daarbij vooral naar persoonlijkheid en drijfveren omdat wetenschappelijk bewezen is dat dat valide voorspellers zijn voor het meest succesvol kunnen afronden van een interim project.

Icons made by <a href="https://www.flaticon.com/authors/freepik" title="Freepik">Freepik</a> from <a href="https://www.flaticon.com/" title="Flaticon"> www.flaticon.com</a>

4. Training

Om ervoor te zorgen dat de interim professionals uit onze community voorlopers blijven in het vakgebied worden ze maandelijks getraind in onder andere verander management. Deze bijscholing wordt gedaan door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode.

Tijdens de trainingen wordt er actief ingezet op (zelf)reflectie en sparren de professionals met ons en hun peers.

5. Samen sterk

Onze taak stopt niet zodra de aangewezen interim professional gestart is met de opdracht. Sjaak Lekkerkerker heeft tijdens de organisatie-analyse gericht kennis opgedaan van uw organisatie, doelstelling en wensen. Hij is jarenlang zelf actief geweest als interim manager en begeleidt alle interim professionals bij de uitvoering van de projecten. Ook als er binnen een opdracht meerdere expertises benodigd zijn, zorgt Sjaak dat deze expertise vanuit de community wordt toegevoegd.

Icons made by <a href="https://www.flaticon.com/authors/freepik" title="Freepik">Freepik</a> from <a href="https://www.flaticon.com/" title="Flaticon"> www.flaticon.com</a>

Zo gaan we te werk


De combinatie van bedrijfsanalyse, selectie, training en onze specialisatie in supply chain management, operations en logistiek, maken ons tot een unieke speler op de Nederlandse markt voor interim management. Het vraagstuk wordt ontrafeld en er ontstaat een blijvend verbeterde situatie binnen de organisatie.


1. Organisatieanalyse

Bij het maken van de beste match gaat het niet alleen om de gevraagde kennis of ervaring. Wetenschap en praktijk wijzen uit dat een opdracht pas echt helemaal slaagt als de voorgestelde interim professional past bij de bedrijfscultuur en het type opdracht. Daarom start onze aanpak met het eenduidig krijgen en aanscherpen van de opdracht en van uw wensen. In gesprek met u analyseert Sjaak uw vraagstuk en organisatie. Daarbij besteedt hij veel aandacht aan aspecten als cultuur, teamsamenstelling, huidige strategie, invloedsgebieden, mogelijke knelpunten en doelstellingen.

Icons made by <a href="https://www.flaticon.com/authors/freepik" title="Freepik">Freepik</a> from <a href="https://www.flaticon.com/" title="Flaticon"> www.flaticon.com</a>

2. Geschikte interim professional

Op basis van de analyse bepalen we welke interim professional het meest geschikt is om de opdracht in uw organisatie uit te voeren. Dankzij jarenlange ervaring en een groot netwerk hebben we een sterke interim community opgebouwd met 50 van de beste interim professionals op het gebied van supply chain, operations, productie, logistiek, inkoop en customer service.

Icons made by <a href="https://www.flaticon.com/authors/freepik" title="Freepik">Freepik</a> from <a href="https://www.flaticon.com/" title="Flaticon"> www.flaticon.com</a>

3. Selectieproces

In onze community werken we alleen met professionals, die we door en door kennen. Daardoor zijn we in staat om binnen 1 dag de juiste persoon aan te leveren. U wordt binnen 24 uur voorgesteld aan de meest geschikte interim professional voor uw opdracht.

Voordat een interim manager aan de community wordt toegevoegd moet deze voldoen aan een aantal kenmerken. Naast harde eisen op het gebied van kennis en ervaring kijken we daarbij vooral naar persoonlijkheid en drijfveren omdat wetenschappelijk bewezen is dat dat valide voorspellers zijn voor het meest succesvol kunnen afronden van een interim project.

4. Training

Om ervoor te zorgen dat de interim professionals uit onze community voorlopers blijven in het vakgebied worden ze maandelijks getraind in onder andere verander management. Deze bijscholing wordt gedaan door prof. dr. Rob Blomme van Business Universiteit Nyenrode.

Tijdens de trainingen wordt er actief ingezet op (zelf)reflectie en sparren de professionals met ons en hun peers.

Icons made by <a href="https://www.flaticon.com/authors/freepik" title="Freepik">Freepik</a> from <a href="https://www.flaticon.com/" title="Flaticon"> www.flaticon.com</a>

5. Samen sterk

Onze taak stopt niet zodra de aangewezen interim professional gestart is met de opdracht. Sjaak Lekkerkerker heeft tijdens de organisatie-analyse gericht kennis opgedaan van uw organisatie, doelstelling en wensen. Hij is jarenlang zelf actief geweest als interim manager en begeleidt alle interim professionals bij de uitvoering van de projecten. Ook als er binnen een opdracht meerdere expertises benodigd zijn, zorgt Sjaak dat deze expertise vanuit de community wordt toegevoegd.

Greep uit eerdere projecten en oplossingen

"Wat ik belangrijk vond, is dat de interim manager een organisatie achter zich had staan die gedurende het hele proces fungeerde als klankbord en back-up. Het zijn vaak pittige kwesties waar je tegenaan loopt en dan is het goed als er een partij is met veel kennis en ervaring waar je zulke kwestie mee kunt bespreken. Michel van Buren en later Sjaak Lekkerkerker van BLMC namen die rol op zich. Zij ondersteunden de interim manager maar waren ook voor mij een waardevol klankbord."

Jeen Bouma, Directeur

"De meerwaarde van een bureau als BLMC schuilt in de factoren tijd en kwaliteit. BLMC begrijpt de opdracht en beschikt over een groot bestand van interim managers. Het scheelt een hoop tijd als BLMC de interim manager selecteert. Bovendien bestaat de kans dat ik de verkeerde interim manager had geselecteerd als ik zelf op zoek moest gaan. De tussentijdse evaluaties met BLMC vond ik ook erg waardevol. In die evaluaties werd samen met de interim manager onder meer besproken of de voorgestelde stappen daadwerkelijk de juiste zijn. Het is fijn om een partij te hebben waarmee we kunnen klankborden."

Fred Hooft, Global Customer Logistics Manager

"Toen we door de groeiende vraag naar onbewortelde stekken de controle over het distributieproces kwijtraakte beschikten we over onvoldoende kennis, inzicht en senioriteit om de problemen snel op te lossen. We zijn daarom bewust op zoek gegaan naar een interim professional die van buitenaf met een frisse blik het distributieproces in korte tijd weer op de rit kon krijgen. De interim manager droeg niet alleen verantwoordelijkheid voor dit veranderproject, maar ook voor de operatie. Hij werd letterlijk dag en nacht geconfronteerd met de operationele problemen die we hadden. Hij heeft een stevig fundament gelegd, waarop we goed kunnen voortbouwen.”

Piet Tensen, Director Domestic Production

We begrijpen dat u per direct stappen wilt zetten om tot de juiste oplossing te komen. Binnen 24 uur stellen wij u voor aan de juiste professional.

NEEM CONTACT OP

Maak binnen 24 uur kennis met de juiste professional